14 september 2019

Koninklijke onderscheiding voor Jan Danckaert/jubilarissen gehuldigd

Gepubliceerd op: 14-09-2019 | Gewijzigd op: 14-09-2019 | Bron Bastion Oranje

zo

De zojuist onderscheiden [Ridder in de Orde van Oranje Nassau] Jan Danckaert met echtgenote en loco burgemeester Mike van der Geld. foto © Henk van Esch, 13 september 2019.

Loco-burgemeeester Mike van der Geld heeft vrijdagavond 13 september 2019, voorafgaand aan het donateursconcert van “De Koninklijke” bij Jan Danckaert de versierselen opgespeld behorend bij de koninklijke onderscheiding Lid in de Orde van Oranje Nassau. Jan Danckaert is al vanaf 1969 lid van de harmonie en vanaf 1980 actief als vrijwilliger op het gebied van cultuur. Daarnaast leidt Danckaert aspirant-muzikanten op. In 2002 richt decorandus het zgn Opstaporkest op en vanaf 2018 is hij bestuurslid van “De Koninklijke”. En vanaf 1980 is Jan Danckaert dirigent van fanfare Juliana in Rossum.

Ook werden in het kader van het jubileum van de Koninklijke Harmonie ‘s-Hertogenbosch Rini Maas en Jacq van der Last gehuldigd. Maas is 60 jaar lid en Van der Last 56. Beide zijn tot Ere-leden benoemd.

De voorzitter van de “Koninklijke” Harry van der Krabben [r] met de twee jubilarissen Jacq van der Last en Rini Maas. [l] Secretaris Karin van der Ven.
foto © Henk van Esch, 13 september 2019.