Koninklijke Harmonie 's-Hertogenbosch
30 maart 2022

Benefietconcert door jeugdorkesten heeft € 5.000 opgebracht

GEPUBLICEERD OP: 28-03-2022 – BostionOranje

Het benefietconcert dat drie [jeugd -]orkesten zondag 27 maart 2022 in Huis73 hielden,  haalde € 5.000 op. Daarmee kan of geld of deels muziekinstrumenten aan, resp. voor Oegandese kinderen  gegeven resp. worden aangeschaft.

Bericht van 21 maart 2022 Benefietconcert voor jeugdige muziekmakende Oegandese kinderen

Zondag 27 maart 2022 [15.00-17.00 uur] vindt er in Huis73 een benefietconcert plaats  voor muziekprojecten voor jongeren in Oeganda en Columbia.
Aan dat concert  nemen deel het schoolorkest Mercator et Musica [van de muziekdocent aan het Stedelijk Gymnasium,tevens initiatiefnemer  Roger van Straaten] het opstaporkest van de Koninklijke Harmonie en het jeugdorkest van Sint Cecilia uit Schijndel. De drie orkesten brengen  ruim tachtig, veelal jonge muzikanten op het podium. Zij spelen én samen én treden ook afzonderlijk op.
Kaarten, waarvan de opbrengst naar de stichting ‘Muziek voor Kinderen gaat’ , zijn te bestellen bij www.huis73.nl . Van die stichting is die middag ook een deputatie aanwezig.
Leerlingen van het Stedelijk Gymnasium, de opleiding die dit concert heeft georganiseerd, gaat  de door hen ingezamelde muziekinstrumenten die zij  maar een keer nodig hebben, aanbieden aan een nieuw op te richten brassband. Zij blijven contact houden met de bespelers ervan in een meerjarig schoolproject.
Het schoolorkest van het Stedelijk Gymnasium en het Schijndels jeugdorkest, dat met het opstaporkest van ‘De Koninklijke’, het benefietconcert houdt.

Actueel